Behov av support? Se nedan om hittar svaren på dina frågor, annars är du alltid välkommen att skicka e-mail eller ringa oss. Vi strävar efter att tillhandahålla en bra och tillgänglig support.
Här hittar du kontaktinformation

Vocal – Frågor & svar

Dictation – Frågor & svar

VoiceXpress – Frågor & svar

  1. Kontrollera att du har rätt behörigheter (Se FAQ fråga ang. behörigheter)
  2. Kontrollera att du ledigt utrymme på din hårddisk, att den inte börjar vara full?
  3. Eventuellt har din talarprofil blitt galen? Har du någon äldre profil (innan dessa egenheter startade) som du kan importera och testa med?
  4. Teoretiskt sett kan det vara glapp i headsetet? Har du något annat headset som du kan testa med?
  5. Starta VoiceXpress – Välj Egenskaper under VoiceXpress – menyn – kontrollera att det är rätt headset som VoiceXpress arbetar mot.
  6. Om du har Windows 7, 8 eller Windows 10.  Högerklicka på ljudikonen och välj Inspelningsenheter Andrea Pure Audio USB (standard med VoiceXpress) eller det headset du använder ska vara standardenhet. Kontrollera att inte fler mikrofoner är aktiva. Avaktivera i så fall den som inte används för VoiceXpress. Starta om datorn och kolla att den fortfarande är avaktiverad – testa igen.
  7. Om problemet är att VoiceXpress ”hänger sig” efter en stunds arbete och du Använder du Google Chrome, prova att arbeta med Internet Explorer och se om hängningarna upphör.
  8. Värt att kolla, verifiera att inte flera VX sessioner är igång samtidigt. (CTRL-ALT-DEL), avsluta (döda) alla L&H processer, starta sedan om VX och prova igen.

Category: VoiceXpress

SpeakApp – Frågor & svar